POLITICA ȘI ANGAJAMENTUL MANAGEMENTULUI RAJA S.A.
RAJA S.A., lider al operatorilor în domeniul serviciilor de alimentare cu apă și canalizare din România, își desfășoară activitatea având la bază un sistem integrat și coerent de politici, proceduri și procese. Abordarea RAJA este una pe termen lung, orientată spre crearea de valoare pentru toate părțile implicate față de care demonstrează angajamente solide și acțiuni bazate pe un set de valori fundamentale.
Misiunea RAJA SA: Operarea serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în condiții de calitate și siguranță exclusiv pentru unitățile administrativ-teritoriale care au delegat gestiunea serviciului.
Viziunea RAJA SA: Dezvoltarea, modernizarea și îmbunătățirea serviciilor, dezvoltarea reputației companiei pe piața serviciilor de utilități și sporirea încrederii părților interesate și personalului propriu în capacitatea de a oferi un serviciu public de calitate, responsabil, transparent și orientat către clienți.
RAJA S.A. este angajată în menținerea și îmbunătățirea proceselor unui Sistem de Management Integrat bazat pe managementul riscului, în conformitate cu cerințele standardelor de referință ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000, SR EN ISO 45001, precum și cu reglementările legale în vigoare.
Societatea noastră a implementat și menține sistemele de management în domeniile de Responsabilitate Socială (SA 8000), Managementul informațiilor (ISO 27001) și Managementul calității pentru competența laboratoarelor de încercări și/sau etalonări (ISO 17025), având la bază politici specifice gestionate la nivelul entităților responsabile.
Managementul companiei o inițiat operaționalizarea și aplicarea conceptelor de durabilitate/sustenabilitate în practica profesională, de management și de guvernanță. În acest sens, au fost definite direcțiile strategice de sustenabilitate cuprinzând cei trei piloni ESG – mediu, social, guvernanță – cu obiective strategice de sustenabilitate integrate în obiectivele strategice generale ale companiei și aliniate la standardele ESRS. Strategia de sustenabilitate RAJA este definită de motto-ul:
”O COMPANIE RESPONSABILĂ ESTE O COMPANIE A VIITORULUI”
În calitate de Director General al RAJA SA, îmi asum responsabilitatea pentru politica generală a societății și mă angajez față de clienți și parteneri ca, împreună cu toată echipa managerială, să creștem continuu performanțele societății și să asigurăm resursele necesare pentru realizarea următoarelor obiective generale:
- îmbunătățirea calității serviciilor pentru a livra în mod constant apă sigură și de calitate tuturor consumatorilor;
- implementarea de programe de investiții sustenabile pentru extinderea, reabilitarea și modernizarea infrastructurii de apă și canalizare;
- respectarea obligațiilor de conformare si de reglementare aplicabile tuturor activităților, inclusiv cele referitoare la durabilitate și taxonomia UE;
- adoptarea de tehnologii moderne care să asigure îmbunătățirea performanței de mediu, respectiv prevenirea poluării și minimizarea riscurilor aferente aspectelor semnificative de mediu identificate;
- protejarea și utilizarea durabilă a resurselor naturale prin implementarea de măsuri pentru reducerea pierderilor de apă, creșterea performanței energetice, reducerea amprentei de carbon și adaptarea la schimbările climatice;
- abordarea bazată pe risc și identificarea oportunităților de îmbunătățire pentru minimizarea posibilelor efecte negative;
- integrarea riscurilor asociate schimbărilor climatice în analiza riscurilor organizației;
- promovarea unei culturi organizaționale transparente și integre, bazată pe standarde de etică și conduită profesională, precum și pe creșterea gradului de implicare a angajaților în implementarea bunelor practici din domeniul serviciilor de apă;
- menținerea unui control adecvat al proceselor în vederea eliminării pericolelor și de reducere a riscurilor SSM prin asumarea responsabilității și răspunderii pentru prevenirea rănirilor și îmbolnăvirilor legate de muncă, existența unor locuri de muncă și activități sigure și sănătoase;
- creșterea performanței profesionale a angajaților prin instruire continuă și participare la programe de formare profesională;
- creșterea gradului de digitalizare a activităților cu scopul remodelării și automatizării proceselor operaționale și a fluxurilor de lucru (realizarea serviciului, clienți și angajați).
Obiectivele generale sunt transpuse la nivelul funcțiilor relevante din societate în obiective specifice a căror realizare se urmărește în cadrul analizelor anuale efectuate de management pentru a asigura adecvarea continuă a politicii la cerințele existente.
Politica este comunicată întregului personal din cadrul societății și disponibilă tuturor părților interesate.
10.02.2025
DIRECTOR GENERAL, AUREL PRESURĂ
POLITICA RAJA S.A referitoare la RESPONSABILITATEA SOCIALĂ
Politica organizației privind Responsabilitatea Socială are la bază respectarea drepturilor fundamentale ale omului în general și drepturile personalului în special.
Principalul deziderat al Politicii RAJA S.A. referitoare la Responsabilitatea Socială îl reprezintă angajamentul de conformare:
- asigurarea conformării cu toate cerințele standardului SA 8000:2014;
- asigurarea conformării cu legislația națională, alte reglementari aplicabile și alte cerințe la care organizația subscrie;
- respectarea principiilor instrumentelor internaționale de referință din standardul SA 8000:2014 și interpretarea acestora.
Prezenta politică este focalizată pe îndeplinirea următoarelor obiective:
▪ organizația nu practică și nu încurajează utilizarea muncii copiilor și va întreprinde acțiuni pentru realibitarea copiilor și de facilitare a educației copiilor și muncitorilor tineri.
▪ organizația nu practică și nu încurajează utilizarea muncii forțate sau obligatorii.
▪ organizația asigură un mediu de lucru sănătos și sigur și întreprinde măsuri eficace de prevenire a potențialelor incidente și accidente de muncă sau a bolilor profesionale.
▪ întreg personalul are dreptul de a înființa, a se înscrie în și de a organiza sindicate după cum dorește și de a negocia colectiv cu organizația.
▪ organizația nu practică și nu încurajează discriminarea la angajare, la remunerare, acces la instruire, promovare, încetarea contractului de muncă sau pensionare pe criterii de rasă, naționalitate sau origine teritorială sau socială, castă, origine, religie, handicap, sex, orientare sexuală, responsabilități familiale, stare civilă, apartenență sindicală, opinii politice, vârstă sau orice condiții care pot conduce la discriminare.
▪ organizația tratează întreg personalul cu demnitate și respect.
▪ organizația respectă legislația aplicabilă, contractul colectiv de muncă și standardele industriale referitoare la programul de lucru, pauzele și sărbătorile legale.
▪ organizația respectă drepturile angajaților la un salariu decent și se asigură că salariile îndeplinesc întotdeauna cel puțin cerințele legale ori contractele colective de muncă și sunt suficiente pentru a acoperi necesitățile de bază ale personalului asigurând și un venit minim suplimentar.
Pentru continua îmbunătățire a celor mai bune practici de conducere în RAJA S.A. managementul de la cel mai înalt nivel se angajează să dezvolte şi să menţină un Sistem de Management al Responsabilităţii Sociale în care:
▪ își analizează periodic politica în scopul de îmbunătățire continuă, luând în considerare modificările legislației, cerințele codului propriu de conduită și orice alte cerințe ablicabile organizației;
▪ se asigură că politica este efectiv implementată, menținută, comunicată și de a o face accesibilă și disponibilă întregului personal și părților interesate externe.
Orice angajat al RAJA S.A. va fi susţinut în dezvoltarea competențelor profesionale în funcție de necesitățile organizaţiei, prin asigurarea resursele necesare.
Echipa de performanță socială stabilită în RAJA S.A. are sarcina de a monitoriza și a asigura implementarea corectă şi eficace a Sistemului de Management al Responsabilităţii Sociale al organizației.
Organizația RAJA S.A. își propune să ofere transparență și comunicare deschisă în relațiile cu părțile interesate prin:
▪ publicarea angajamentul companiei referitor la respectarea cerințelor în domeniul responsabilității sociale;
▪ conștientizarea părților interesate cu privire la cerințele standardului SA 8000:2014;
▪ implicarea parților interesate pentru atingerea conformității sustenabile cu standardul SA 8000:2014;
▪ implicarea și susținerea managementul societății la analiza și revizuirea sistemului de management al responsabilității ca urmare a monitorizării indicatorilor de performanță;
▪ demonstrarea unui ,,comportament etic’’ față de societate și fața de proprii angajați.
Comunicări cu privire la performanțele de responsabilitate socială constatate de părțile interesate pot fi transmise și la următoarele organisme:
Organism de certificare: IQNet Ltd, e-mail: headoffice@iqnet.ch;
Organism de acreditare: SAAS, e-mail: saas@saasaccreditation.org.
Motto : O companie responsabilă este o companie a viitorului.
05.10.2020 Director General, Presură Aurel